به پایگاه فرهنگی ورزشی و اطلاع رسانی ورزش جودو خوش آمدید
ورزش جلوه گاه اتحاد و همگرایی ملی
 
 
سه شنبه 23 مهر 1392برچسب:, :: 12:0 ::  نويسنده : Mohammadreza and Rahim Yousefi

کمردرد یکی از شایع ترین بیماری ها در انسان می باشد و اکثر مردم در طول زندگی خود حداقل یکبار آنرا تجربه کرده اند ولی با پیشرفت و ترقی انسان در ارتقاء کیفیت زندگی شروع کمردرد افزایش داشته است که ناشی از کم تحرکی ،کاهش فعالیت های فیزیکی و چاقی است که در نتیجه به علت درد آزار دهنده ، باعث عدم حضور شخص در محل کار و فعالیت های اجتماعی می گردد و از ابعاد مختلف اثرات منفی بر اقتصاد و جامعه دارد . 



ادامه مطلب ...


سه شنبه 20 مهر 1392برچسب:, :: 13:36 ::  نويسنده : Mohammadreza and Rahim Yousefi

پوست آیینه ای است که وضعیت تندرستی وسلامت دستگاه های درونی بدن به خصوص کبد را به خوبی منعکس می کند . اختلال در هر یک از ارگانهای بدن به خصوص غدد مترشحه داخلی وکبد ، موجب خستگی چهره ، چین خوردن پوست صورت و بلاخره تیرگی رنگ پوست می شود .



ادامه مطلب ...


یک شنبه 20 مهر 1392برچسب:, :: 12:23 ::  نويسنده : Mohammadreza and Rahim Yousefi

از تونیک ها و داروهای نیروبخش استفاده کنید:

هر چیزی که اثر سیستم شفا را افزایش داده یا اثرات مضر را خنثی نماید توان شفای خود به خود را هم افزایش خواهدداد.تونیک ها تولیدات طبیعی هستند که همین کار را انجام می دهند و بسیار مورد توجه من هستند.از آنجا که برای تقویت و نیروبخشی هستند کلمه تونیک از کلمه یونانی بمعنای تمدد آمده است .تونیک ها باعث تمدد سیستم ها می شوند بهمان شکل که ورزش، ماهیچه ها ی ما را توان می بخشد .بدن در اثر کار کم کم خسته می شود و بایستی استراحت کند .افزایش آرامش طبیعی یک اصل سلامت است زیرا واکنش های مارا نسبت به فشارهای محیطی تعیین می کند .هر چه آرامش بیشتری بگیریم توان ما برای رد کردن هر نوع فشار روانی بیشتر خواهد شد .تونیک اکنون میان پزشکان رایج بسیار گمنام هستند .پزشکان از تونیک ها تصور مردانی که دوره گرد هستند و روغن مار می فروشند دارند .یا پوستر های قدیمی که تبلیغ آرام بخش های محتوی افیون و الکل را می کند در نظر می گیرند .پزشکان امروزی گلوله های جادوئی را ترجیح می دهند .داروهایی که تأثیرات بخصوص در بیماریهای خاصی دارند و مکانیزم بیوشیمی مشخصی دارند .آنها داروهائی را که تمام درد ها را درمان می کند نمی پسندند،داروهائی با تأثیرات کلی که برای هر بیماری خوب است و مکانیزم عمل آنها بسیار مهم است دیدگاههای پزشکان بسیار متفاوت است .

دیدگاه پزشکی سنتی شرق متفاوت است .آنها معتقدند که تونیکها موجب آرامش و مقاومت درونی می شود .

یکی از نمونه های برجسته این محصول جینسنگ است که بمعنای " تمام شفا " است .

تقاضا برای جینسنگ از همه وقت بیشتر شده است و در نتیجه مواد تقلبی و مواد بدلی هم زیاد دیده می شود .در حالی که قیمت بهترین نوع آن بسیار بالاست .

بسیاری از آسیائی ها ،جنسیگ را بعنوان تونیک نیرو بخش بکار می برند.بعضی ها معتقدند جوانی می آورد و استفاده دائم از آن سرزندگی و قدرت جنسی را زیاد می کند ،پوست و ماهیچه ها را ترمیم می کند و بدن را در برابر انواع فشارهای روانی مقاوم می سازد .از آنجائی که سمی نیست همه خواص یک تونیک مفید را دارد .من به اکثر بیماران که بیماری مزمن دارند و کسانی که سرزنده نیستند خوردن آنرا توصیه می کنم .

من تونیک های دیگری را هم که معروفند سفارش می کنم .تونیک هائی را که توصیه می کنم ،شرح خواهم داد،از آنجائی که این تونیک ها مطمئن و قابل تهیه هستند توصیه می شوند .اگر بیمار هم نباشید و سرزنده هم هستید و ناتوانی هم ندارید بازهم مفید است .این تونیک های طبیعی را آزمایش کنید صدمه ای نخواهد داشت .با این همه سمی که در اطراف ما وجود دارد مفید است در مورد موادی که ایمنی و مقاومت ما را افزایش می دهند و سیستم ایمنی ما را تقویت می کنند هم چیزی بدانیم .من با معمولی ترین آنها آغاز و به نوع خارجی آن هم خواهم رسید .

سیر:

سیر (آلیوم سپا) تندترین عضو خانواده پیاز،عطر و طعم بیشتر غذاهای جهان است .در بسیاری از فرهنگ ها آنرا گیاه داروئی می دانند و پژوهش اخیر نشان داد که در طب سنتی بعضی مداواها با آن صورت می گرفته است .

سیر منبع غنی سولفور است که با فعالیت زیستی همراه است .گرچه تجارب سنجیده شده نشان از فوائد گیاه دارد ولی هنوز مشخص نشده که کدام ترکیب آن مؤثر است .فوائد سیر بسیار زیاد است و برروی سیستم های زیادی از بدن تأثیر می گذارد و شفابخش است .بنظر من فوائد سیر ، آنرا در ردیف یک تونیک واقعی قرار می دهد.

یکی از مهمترین تأثیرات آن بر روی رگ های قلب است .فشار خون را پائین می آورد و در مقایسه با بعضی داروهای ضدفشار بی حالی ،سردرد و سایر عوامل سمی را ندارد .افرادی را دیده ام که با خوردن روزانه سیر فشارخون خود را تنظیم کرده اند .علاوه بر این سیر ،کلسترول وچربی خون را هم پائین می آورد و کلسترول خوب بدن را زیاد می کند و مانع اکسیده شدن کلسترول بد می شود (اکسیده شدن کلسترول بد اولین مرحله خراب شدن دیواره های رگهاست ).بلاخره سیر از انعقاد خون جلوگیری می کند .

بطور کلی از تشکیل لخته های خون که منجر به حمله قلبی می شود جلوگیری می کند .با وجود این ،سیر یک تونیک مهم برای جلوگیری از بیماری قلبی عروقی است (متخصصان دلیل کم بودن بیماری قلبی عروقی در ایتالیا و بخشی از آسیا را مصرف سیر می دانند).

سیر به شکل یک ضد سم و آنتی بیوک هم عمل می کند و موجب از بین رفتن بسیاری از میکروبها و باکتری های بیماری زا می شود .سیستم ایمنی را فعال می کند ،تعداد سلولهای کشنده طبیعی بدن را که مسئول کنترل سرطان هستند زیاد می کند.مکانیزم های متفاوت دیگری هم دارد .علاوه بر فعال کردن سیستم ایمنی را فعال می کند ،تعداد سلولهای کشنده طبیعی بدن مسئول کنترل سرطان هستند زیاد می کند.مطالعات نشان می دهند که سیر یک عامل ضد سرطان است و مکانیزم های متفاوت دیگری هم دارد.علاوه بر فعال کردن سیستم ایمنی از ایجاد بعضی ژن های سرطانی در شکم پیشگیری می کند و DNA را از تخریب توسط سایر ژنهای سرطانی محفوظ نگاه میدارد .سلولهای کبد و مغز توسط مصرف سیر محافظت می شوند (احتمالاً در نتیجه ترکیبات ضدسمی )و در ضمن قند خون را هم پائین می آورد .

شما با اضافه کردن سیر به غذای خود به هر شکل که دوست دارید می توانید از منافع بهره بگیرید .می توانید انواع مکمل غذائی سیر از جمله کپسولهای روغنی بی بو و یا سایر داروها را تهیه کنید .سیر بعنوان یک گیاه بی خطر شناخته شده و مصرف دراز مدت آنهم ضرری ندارد.

توصیه خود من خوردن سیر تازه است .آنرا خام خرد کرده ،در سالاد بریزید ،در روغن زیتون سرخ کنید ،به ماکارونی اضافه کنید و بطور کلی به همه غذاها بزنید.من در باغچه خانه ام سیر می کارم .

در سپتامبر پیاز آنرا می کارم و در ماه می درو می کنم و ماهها از آن استفاده می کنم .من زندگی بدون سیر را نمی شناسم و آنرا بهترین تونیک برای سیستم شفا می دانم .

زنجبیل: 

زنجبیل هم مثل سیر یک ادویه تند آشناست که به عنوان داروی گیاهی شهرت زیادی دارد .از زمانهای گذشته و باستان پزشکان چین و هند آنرا به عنوان یک داروی عالی می شناختند و بعنوان داروئی نیروبخش معنوی مورد استفاده قرار می دادند.مردم امروزه در بسیاری از جاهای جهان آنرا برای گرمابخشی ،هضم غذا ،رفع ناراحتی های معده و برطرف کردن درد استفاده می کنند.در سالها ی اخیر پژوهش های زیادی در ژاپن و اروپا صورت گرفته و نشان داده است که زنجبیل پیچیده است چهارصد ترکیب دارد که مربوط به بو،مزه و فعالیت زیستی گیاه می گردد.ریشه زنجبیل شامل آنزیم ها و مواد ضد سم است .

اثر تونیک زنجبیل بر دستگاه گوارش روشن است ،هضم پروتئین را آسان می کند ،برای حالت تهوع و دل بهم خوردگی هنگام مسافرت بسیار مؤثر است ،از بیماری زخم روده جلوگیری می کند،در برابر انگل های روده ای کارهای زیادی می کند،چینی ها از زنجبیل تازه در بیشتر غذاهای خود استفاده می کنند زیرا معتقدند که ناراحتی های هاضمه ناشی از خوردن ماهی و گوشت را برطرف می کند.

سایر اعمال مفید مطالعه شده زنجبیل تولید و بکارگیری گروه واکنش متعادل کننده است که سیستم ایمنی و شفا را در بر می گیرد.

زنجبیل جریان خون را هم منظم کرده و اثر ضدسرطانی دارد و جلو بعضی ژنهای سرطانی را که موجب تخریب DNA می شوند،می گیرد.

می توانید زنجبیل را به شکل ریشه تازه یا آب نبات ،شربت های عسل دار یا به شکل کپسول مصرف کنید.ساده ترین و بهترین آن چای زنجبیل است .برای هر نفر نصف قاشق چایخوری زنجبیل تازه در یک فنجان آب جوشان کافی است .در ظرف را بگذارید ده تا پانزده دم بکشد بعد صاف کنید و عسل بزنید سرد یا داغ بنوشید .می توانید شربت عسلی آنرا از فروشگاههای مواد غذائی سالم تهیه کنید و به آب داغ یا سرد اضافه کنید یک نوشیدنی فوری خواهد شد.یا خودتان یک تیکه زنجبیل زنجبیل تازه خرد شده را با سه قسمت عسل مخلوط کنید و در یخچال نگه دارید .

افرادی که مبتلا به درد مفاصل و سایر التهابات هستند از کپسول های خشک زنجبیل و پودر که آن در فروشگاههای مواد غذائی سالم وجود دارد بهره بیشتری می گیرند.زنجبیل سمی نیست ولی اگر با معده خالی خورده شود سوزش قلب می آورد پیشنهاد می کنم همراه با غذا خورده شود .

چای سبز :

چای سبز نوشیدنی ملی ژاپن از برگهای تخمیر شده گیاه چای درست شده است .برای تهیه چای سیاه معمولی برگها راجمع کرده ،بخار می دهند،یک تخمیر طبیعی بوجود می آید که برگها را سیاه کرده و بو و طعم آنرا عوض می کند .اخیراً پژوهشگران متوجه فوائد زیاد چای سبز شده اند شاید بدلیل ترکیباتی باشد که هنگام تخمیر شدن برای تهیه چای سیاه از دست می روند.

تمام انواع چای تئوفیلین که هم خانواده کافئین است دارند .چای سبز با طعم کمی تلخ و بوی خوشش اگر به رژیم غذائی افزوده شود مفید است . یک نوشابه بدون کافئین و آرام بخش است بنظر من استفاده از چای سبز بصورت مکمل غذائی کار عاقلانه ای نیست ولی من کپسولها و محصولاتی را در فروشگاههای مواد غذائی سالم دیده ام که محتوی عصاره آن هستند و همه از حسن شهرت برای جلوگیری از حمله قلبی و سرطان بهره می برند حتی خوشبوکننده چای سبز که ضدباکتری است هم وجود دارد .

اگر عادت به نوشیدن چای سیاه یا کولا دارید بهتر است چای سبز بنوشید نه تنها نوع خوبی از کافئین است بلکه یک تونیک بسیار مفید هم می باشد .

گون:

اگر چینی باشید این گیاه داروئی را فوری می شناسید .هم به شکل ساده و هم همراه با ترکیبات دیگری برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا مورد استفاده قرار می گیرد .این گیاهی است از خانواده بزرگ نخود سبز که بعضی انواع آن سمی است .ولی سم فقط در قسمتهای بالای زمین است و ریشه ها هرگز مسموم نیستند و ریشه غیرسمی چینی این گیاه داروی گیاهی بحساب می آید .

پزشکان سنتی چین این گیاه را داروی مقوی واقعی می دانند که بیماران ضعیف را تقویت کرده و بطور کلی مقاومت آنها را در برابر بیماریها افزایش می دهد.آنها همینطور از گون در سایر داروها هم استفاده می کنند تا به هضم غذا و تقویت جریان خون و زیاد شدن انرژی کمک کند.

در پزشکی معاصر چین هم گون به عنوان ترکیب اصلی درمان که نوعی گیاه درمانی برای تقویت ایمنی بیماران سرطانی است استفاده می شود تا آنها را در برابر سموم شیمی درمانی و اشعه حفظ کند .پژوهش در چین نشان داده است که عمر بیمارانی که هم از پژشکی غربی و هم گیاه درمانی استفاده می کنند خیلی زیادتر است .

پژوهش های داروئی غرب نشان داده که گون ایمنی را تقویت می کند،فعالیت سلولهای سفید را زیاد کرده و همینطور پادتن ها را افزایش می دهد .این خواص مربوط به محتوای مولکولهای بزرگ ریشه می شود که از زنجیره های واحدهای شکر درست شده اند .

من گون را به بسیاری از بیمارانم توصیه می کنم زیرا آنرا مطمئن و مؤثر می دانم .بخصوص به بیماران مبتلا به عفونت ،برونشیت ،سینوس و ایدز. همینطور به بیماران سرطانی که تحت درمان رایج و یا کامل قرار گرفته اند آنرا توصیه می نمایم .فکر می کنم خوردن گون بطور مرتب برای افراد ضعیف ،کم انرژی و کسانی که در معرض فشار روانی قرار دارند مفید است .محصولات گون در فروشگاههای مواد غذائی سالم می توانید پیدا کنید .بر طبق نوشته روی آن عمل کنید .

جینسنگ سیبری:

جینسنگ elemthero ،جینسنگ خاردار

ریشه بزرگ جینسنگ خاردار بومی چین شمالی و سیبری است ،جینسنگ سیبری یکی از معروف ترین تونیک های جهان است .تقاضا آنقدر زیاد است که مواد اصلی آن به زحمت بدست می آید .

وقتی که شهرت جینسنگ به گوش روسها رسید عده زیادی از قهرمانان و افراد نظامی روسیه از آن برای تقویت جسم و مقاومت خود استفاده می کردند.

پژوهش های انجام شده در مورد حیوان و انسان خاصیت حفاظتی جینسنگ سیبری را که از جمله افزایش قدرت ایمنی بدن است ،نشان می دهد.

برخلاف سایر گیاهان ،این گیاه دارای سابقه سنتی درمانی نیست بلکه اخیراً کشف شده است .پزشکان جدید چینی به آن علاقه ای زیاد دارند و تجویز می کنند.آنرا را تنها راه درمان بعضی بیماریهای مزمن می دانند داروئی قابل اعتماد و مقوی برای افرادی که خسته و کم انرژی هستند،می باشد .می توان مدتها با خیال راحت از آن مصرف کرد .

مشتاقان جینسنگ برای ریشه های پیرتر گیاهان وحشی پول بیشتری می پردازند و کمتر خریدار ریشه های جوان گیاه هستند.انواع گوناگون جینسنگ در بازار وجود دارد از ریشه های خشک شده تا عرق جینسنگ شراب ،چای ،آبنبات و انواع کپسولها  و قرصهای آن .مواظب باشید : بعضی از این فرآورده ها حاوی جینسنگ نیست و اگر هم باشد هم مقدار کمی دارد .وقتی گیاه داروئی کم و نایاب است نوع ساختگی و تقلبی آن فروخته می شود . جینسنگ Panax اثرات مفیدی دارد که مربوط به ترکیبات ویژه آن است که در سایر انواع دیده نمی شود.

چینیها و کره ایها جینسنگ را داروی مقوی دوران پیری می دانند زیرا اشتها را زیاد کرده ،هضم را تنظیم می نماید ،رنگ پوست و ماهیچه ها را ترمیم و انرژی خاموش شده جنسی را برمی انگیزد. مردان چینی معتقدند که جینسنگ برای زنان خوب نیست ،شاید علتش این بشد که نمی خواهند زنان را در این داروی کمیاب سهیم کنند.به هر حال ممکن است جینسنگ استروژن داشته باشد که برای زنان ممنوع است .یا زمانی که به بیماری فیبرون ،سینه یا سرطان سینه مبتلا هستند برایشان قدغن باشد .یک مرد چینی به من گفت در جوانی جینسنگ را حرام نکنم آنرا برای دوران پیری نگاه دارم و توصیه کرد : ((آنوقت ببین چه می کند !))

جینسنگ داروی گیاهی مطمئنی است ولی نوع شرقی آن در بعضی افراد فشار را بالا برده و یا حساسیت می دهد .افرادی که از خوردن آن دچار عوارض جانبی شده اند بایستی مقدار کمتری مصرف کنند و یا جینسنگ آمریکایی (که خیلیها آن را ترجیح می دهند ) مصرف کند.من اغلب به افراد پیر که نیروی حیاتی کمی دارند و یا دچار بیماری مزمن بوده و ضعیف شده اند جینسنگ را توصیه می کنم .بسیاری از مصرف کنندگان از اثرات خوب آن اظهار رضایت می کنند و مایلند آن را ادامه دهند .

جینسنگ استاندارد که به روش سوئیس ساخته شده اکنون در تمام داروخانه های جهان موجود است .

هوشووو:

معنای این گیاه این است : ((آقای هو موهای سیاهی دارد .))

یا ((فلانی موهای سیاهی دارد .)) اشاره به قدرت جوان کردن و حفظ جوانی است . ریشه چند پهلو و چند شکل آن یک داروی مقوی خون در چین بحساب می آید ، آنها معتقدند که خون را تمیز کرده و انرژی را زیاد و موها و دندان ها را تقویت می نماید.

معتقدند برای نیروی جنسی بسیار مفید است و اگر بطور مرتب مصرف شود اسپرم را در مردان و قدرت باروری را در زنان افزایش می دهد.پژوهش های انجام شده در چین نشان می دهد که کلسترول زیاد را پایین می آورد ولی در غرب در این مورد پژوهشی صورت نگرفته است .می توان آنرا از تولید کنندگان داروهای گیاهی چینی تهیه نمود.

یک روش تجربی فوائد این گیاه استفاده از فرمول مایع معروف به شووچی است که آنرا با سایر گیاهان و چاشنی ها مخلوط می کنند.یک مایع تیره است مزه و طعم خوبی دارد ،بایستی رقیق شده یعنی با دو قاشق غذاخوری یا یک فنجان آب سرد یا داغ ترکیب گردد .این مقدار را یک یا دو بار در روز دست کم به مدت یک ماه بخورید و ببینید آیا انرژی و قدرت جنسی شما افزایش می یابد ((اگر بطور مرتب بخورید موهای خاکستری شما سیاه خواهد شد و من میل دارم عکس قبل از مصرف و بعد از مصرف شما را ببینم )) .

کوردی سپز:

من این بخش تونیک های طبیعی را با یک قارچ دیگر تمام خواهم کرد .کوردی سپز نه تنها روی درختان سبز می شود بلکه روی بدن کرمهای خاصی هم می روید .کوردی سپز مقاومت بدن ،انرژی ذهنی و قدرت جنسی را زیاد می کند .پزشکان چینی می گویند آرام بخش  و نیرودهنده است و عمر را زیاد می کند.مردم چین معمولاً آنرا به شکل خشک می خرند که کرم مومیایی شده را دارد وقارچ هم به آن چسبیده است . آنرا به سوپ  ، آبگوشت ، مرغابی ومرغ اضافه می کنند . علاوه بر این کوردی سپز در بیشتر داروهای تقویتی وجود دارد . کوردی سپز مطمئن بوده وبرای زنان ومردان در هر سن ،  هر موقعیت وهر وضعیتی مفید است .

این داروی تقویتی در سال 1993 وارد بازارهای ملی چین شد وشهرت جهانی یافت ، زیرا یک گروه زنان چینی دونده رکورد جهانی را شکستند ، رکورد چهل ودو ثانیه ای را . هئت داوران به آن ها مشکوک شد وفکر کرد شاید از استروئید استفاده کرده باشند . مربی این زنان چینی در کنفرانس مطبوعاتی این را تکذیب کرد ویک بسته گیاه چینی را نشان داد وآن را عامل شکستن رکورد دانست . بعد از آزمایش این دارو را طبیعی اعلام کردند ترکیب اصلی آن کوردی سپز بود . جهان متقاعد نشد ، یک دونده آمریکایی شکستن رکورد را دردناک خواند. زنان دونده چینی برای سال ها عقب ماندند . یک مفسر می گوید : این تردید قابل درک است . بهبود وضعیت دوندگان چینی ناگهانی پیش آمد . سال پیش نگه دارنده رکورد 1500 متر برای هفتاد وسومین سال همان بود . رکورد چهل ودو ثانیه ای ده هزار متر به نظر غیر ممکن است .

همان طور که روزنامه نگاران آگاه بودند تعدادی مربی از آلمان شرقی بعد از فرو افتادن دیوار برلین به چین رفته بودند ، ورزشکاران آنها مدتها قبل متهم به استفاده از استروئید شده بودند . از این مهم تر موقعیت چینی ها فقط در مورد زنان دونده اتفاق افتاده بود که از مصرف استروئید سود بیشتری می برند . ولی شواهد مسلمی وجود داشت که رکورد ، اتفاقی نبوده ودوندگان چینی از آزمایش روسپید درآمدند . هیچ نشانه ظاهری از مصرف استروئید نداشتند نشانه هایی از قبیل آکنه ، صدا خفه ویا ماهیچه ای شدن زیاد . شکی وجود ندارد که گر چه آنها تنها مصرف کننده استروئید نیستند ولی خیلی ها دونده های خودشان را با دقت تربیت می کنند .

در هر حال  علاقه به فروش کوردی سپز زیاد شد .

هدف من این نبوده است که شما را با انواع نوشته هایم خسته کنم ، بلکه مایلم شما را از موادی که می توانند مقاومت بدن شمارا در برابر سموم وپیری حفظ کنند آگاه سازم . به جای اینکه از وجود اینهمه اثرات مضر ناراحت شوید بایستی بدانید که توان مراقبت از خود وشفای بدن خودرا با استفاده از محصولاتی که مطمئن و موثر هستند نگه دارید . بگذارید به سرعت خلاصه ای از مطالب این بخش را بازنگری کنم :

مقدار بیشتری زنجبیل وسیر بخورید ، طعمی خوب دارند وفوائد آنها هر روز مسلم تر می شود .

اگر کافئین مصرف می کنید ، به جایش چای سبز بخورید ، زیرا چای سبز نوشیدنی بدون کافئین بسیارعالی است .

اگر به طور کلی ضعیف وناتوان هستید جینسنگ سیبری یا کوردی سپز مصرف کنید .

اگر سیستم ایمنی خوبی ندارید وهر بیماری را می گیرید یک دوره گون بخورید .

اگر دراثر پیری ، انرژی جنسی خود را از دست داده اید ، جینسنگ و هوشووو را تجربه کنید . جینسنگ یک تونیک مقوی برای مردان است .

تونیک های گیاهی همیشه در بسیاری از کشورهای  جهان مرسوم بوده است ، من پیش بینی می کنم اگر پژوهش گران اطمینان وتاثیر آنها را تاکید کنند ، پزشکان هم آنها را تجویز خواهند کرد .



سه شنبه 24 مهر 1392برچسب:, :: 11:2 ::  نويسنده : Mohammadreza and Rahim Yousefi

گرم کردن : عبارت است از مجموعه فعالیت های مقدماتی که قبل از شروع فعالیت های اصلی و سنگین به شکلی سبک، آرام و نرم انجام می گیرد.

دلایل گرم کردن :

1-افزایش تدریجی ضربان قلب



ادامه مطلب ...


از طریق پیوند های روزانه این وبلاگ www.mohammadrezajudo.blogfa.com به آدرس اطلاعات تیکنیک های ورزش جودو به زبان فارسی دسرسی داشته باشید.سایت www.judoinfo.co



شنبه 9 مهر 1392برچسب:, :: 11:29 ::  نويسنده : Mohammadreza and Rahim Yousefi

 

در آغاز زندگی حرفه ای،باخود پیمان ببندید که برای تعالی و فضیلت به پیش روید و تا می توانید بهترین باشید.



پنج شنبه 19 مهر 1392برچسب:, :: 11:22 ::  نويسنده : Mohammadreza and Rahim Yousefi

 

 

 



پنج شنبه 21 مهر 1392برچسب:, :: 11:18 ::  نويسنده : Mohammadreza and Rahim Yousefi

علم ورزش لوكوزاد

تغذيه‌ي ورزشي: اساس 4

نكات اصلي

ƒ مهم‌ترين جنبه‌ي رژيم «ورزشكار» جذب انرژي است كه از مواد سرشار از انرژي كربوهيدرات‌هاي اصلي غني، چربي و پروتئين گرفته مي‌شود.

ƒ ذخيره‌ي كربوهيدرات در بدن بي‌وقفه نيست و كربوهيدرات %70-60 (روزانه  10-6)است. 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 21 مهر 1392برچسب:, :: 11:10 ::  نويسنده : Mohammadreza and Rahim Yousefi

آیا تا به حال به ارزش واقعی خود فکر کرده اید؟ چه اندازه به خود احترام می گذارید؟ در مواجهه با مشکلات چگونه برخورد می کنید؟

با قدرت وقوت رفتار می کنید یا ضعف وانفعال؟

اصولأ با شکست چگونه روبرو میشوید؟خود را مقصر میدانید و به سرزنش و ملامت خود می پردازید،یاشکست  را به عنوان واقعیتی از زندگی می پذیرید؟ در مقایسه خود با دیگران چه حالتی به شما دست می دهد؟

خانواده، دوستان و مدرسه چه تصوری از شما دارند؟شما را فردی موفق می دانند یا سست و بی اراده؟

حتماَ می پرسید طرح این سوالها، بیانگر چه موضوعی است؟ بله، درست حدس زدید، اعتماد به نفس مسئله ای است که هر روز با آن مواجهیم وفردی که اعتماد به نفس دارد، خود را شایسته می داند وشایستگی، ویژگی عام شخصیت اوست، این نگرش مقطعی و زودگذر نیست.

احساس خودباوری، توانایی ودریافت واقع بینانه از خویش، جزء امتیازات شخص محسوب می شود، و از بروز حالت ناامیدی و یأس وهمچنین داشتن تصور نادرستی از قابلیت ها جلوگیری میکند. وی هرگز مدعی نیست که تمام قابلیت های بالفعل را داراست، بلکه راه وصول را برای خود هموار وباز می بیند.

 

کسی که به خودش احترام بگذارد، ونفس خویش را گرامی شمارد  وخود را با تمام نقص ها و ضعف ها به حساب آورد، به خود اعتماد داشته ، گرنتار خود پنداره ی منفی نمی گردد وهیچ گاه زندانی خیالات نمی شود. اما شخصی که تصور نادرستی از خویش دارد و گرفتار پندارهای خیالی است، به گونه ای که در تحصیل، روابط اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، خانوادگی و ... خود را بسیار مقبول وشایسته معرفی می کند به دنبال شخصیتی کاذب و دروغین است، چون زمینه و توان رسیدن به این آرزوهای مطلوب برایش فراهم نیست، همواره یأس وناامیدی را تجربه می کند و دچار افسردگی می شود. عاقبت افرادی که چنین تصوری از خود دارند، جز انزوا و محدود نمودن خویش، برای پوشش وضعیت دروغین یا فعالیت های ریاکارانه چه می تواند باشد؟ به تعبیر یکی از روانشناسان مشهور: " خودپنداره ی کاذب ، همانند گنجی است که در وسط آن دینامیت کار گذاشته شده است و مایه تخریب و ویرانی خواهد شد. "فرد متکی به نفس، چون شناخت درستی از خود دارد و نقاط ضعف و قوت خود را می داند، برای رفع نقص ها، تلاش بیشتری می کند هرگز احساس کوچکی و حقارت نخواهد کرد.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 23 مهر 1392برچسب:, :: 11:7 ::  نويسنده : Mohammadreza and Rahim Yousefi

 هنر رزمي جودو

اين هنر كه برخاسته از ژاپن است جزء‌ هنرهاي رزمي مثل كاراته، تكواندو و كونگ‌فو مي‌باشد با اين وجود بسيار متفاوت از ساير هنرهاي رزمي مي‌باشد چراكه در آن مشت زدن و لگد زدن ممنوع است.

جودو هنري رزمي است كه اساساً گلاويز شدن در آن زياد بوده و هدف آن زمين زدن، گير انداختن، مهار كردن و حتي از كار انداختن بازوان حريف مي‌باشد به گونه‌اي كه منتهي به تسليم شدن وي شود. تأكيد اصلي جودو روي توانايي به كار بردن نيروي حريف مي‌باشد به گونه‌اي كه منتهي به تسليم شدن وي شود. جودو تنها يك مبارزه فيزيكي نمي‌باشد بلكه يك مبارزه فكري نيز هست بدين‌گونه كه يك جودو كار موفق بايد قادر باشد حركات حريف را از قبل پيش‌بيني كرده و با عكس‌العمل خود پاسخ مناسبي به آن بدهد.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 24 مهر 1392برچسب:, :: 11:3 ::  نويسنده : Mohammadreza and Rahim Yousefi

تربیت بدنی، علمی است که (بین العلم) هدف آن تقویت روح وجسم است.

ورزش، دارای هدف خاصی است، دارای قانونی خاص است که این قانون در همه جا یکسان است،رقابت، ورزش جزء پدیده های اجتماعی است.بازی،ایجاد سرگرمی وپرکردن اوقات فراغت که دارای قانون خاصی هم نیست وارادی هم می باشد.

خداوند انسان را اشرف مخلوقات عالم آفرید و راههای گوناگونی را برای رشد وتعالی عامل، پیش روی او قرار داد. رشد وتکامل انسان در ابعاد سه گانه، روح،ذهن وجسم قابل پرورش وگسترش هستند.

انسان تربیت پذیر است:

برودی انواع سه گانه تربیت را اینگونه تقسیم بندی نموده است:

1-تربیت محیطی: از بدو تشکیل نطفه آغاز می شود.

2-تربیت غیررسمی: شامل خانواده،آداب ورسوم، تلویزیون واز این قبیل.

3-تربیت رسمی: دارای اهداف ومراحل تربیت شده است.مانند: مدرسه، دانشگاه ودوره های آموزش مربیگری.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 22 مهر 1392برچسب:, :: 10:48 ::  نويسنده : Mohammadreza and Rahim Yousefi

طبقه بندی نام وازا

 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 5 مهر 1392برچسب:, :: 10:42 ::  نويسنده : Mohammadreza and Rahim Yousefi

وقتي سخن از مسابقات به ميان مي‌آيد بي‌درنگ به ياد تلاش و كوشش، رقابت، شكست و پيروزي و نهايتاً سكو و كسب افتخار مي‌افتيم مربيان مسئولين و ورزشكاران بسياري اوقات خود را وقف تمرين و رياضت و ورزش مي‌كنند تا در اين عرصه صاحب عناوين شوند و عوامل بسياري چگونگي پيروزي‌ها را رقم زده و در اين زمينه مؤثرند مانند تداركات، اطلاع‌رساني و قضاوت‌ها، برگزاري و غيره هريك از مسئولين كميته‌ها وظايفي دارند در اين ميان وظيفه اصلي كميته ورزشي و امور مسابقات ايجاد شرايط مناسب و مساوي عادلانه براي افراد تيم است اما قبل از هرچيز به توضيح اعضاء اين كميته مي‌پردازيم.



ادامه مطلب ...


خواهشمند است انتقادات،پیش نهادات و نظرات مفید خودرا برای پر بار کردن وبلاگ به آدرس Elyasjudo@gmail.comارسال فرمائید.متشکرم



 

امیدوارم با مطالب و راهنمایی های مفید خود مارا از تجربیات خود بهره مند سازید.

آدرس ایمیلelyasjudo@gmail.com



درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اطلاعات جودو و آدرس elyasjudo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 41
بازدید دیروز : 135
بازدید هفته : 41
بازدید ماه : 259
بازدید کل : 31735
تعداد مطالب : 58
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1