هنر رزمي جودو
 
به پایگاه فرهنگی ورزشی و اطلاع رسانی ورزش جودو خوش آمدید
ورزش جلوه گاه اتحاد و همگرایی ملی
 
 
پنج شنبه 23 مهر 1392برچسب:, :: 11:7 ::  نويسنده : Mohammadreza and Rahim Yousefi

 هنر رزمي جودو

اين هنر كه برخاسته از ژاپن است جزء‌ هنرهاي رزمي مثل كاراته، تكواندو و كونگ‌فو مي‌باشد با اين وجود بسيار متفاوت از ساير هنرهاي رزمي مي‌باشد چراكه در آن مشت زدن و لگد زدن ممنوع است.

جودو هنري رزمي است كه اساساً گلاويز شدن در آن زياد بوده و هدف آن زمين زدن، گير انداختن، مهار كردن و حتي از كار انداختن بازوان حريف مي‌باشد به گونه‌اي كه منتهي به تسليم شدن وي شود. تأكيد اصلي جودو روي توانايي به كار بردن نيروي حريف مي‌باشد به گونه‌اي كه منتهي به تسليم شدن وي شود. جودو تنها يك مبارزه فيزيكي نمي‌باشد بلكه يك مبارزه فكري نيز هست بدين‌گونه كه يك جودو كار موفق بايد قادر باشد حركات حريف را از قبل پيش‌بيني كرده و با عكس‌العمل خود پاسخ مناسبي به آن بدهد.

بسياري از افراد جودو را از سنين خردسالي و در سنين 5 يا 6 سالگي شروع مي‌كنند و برخي اين هنر را تا سنين بالا و در حدود سنين 60 يا 70 سالگي ادامه مي‌دهند. جودو باعث بهبود سطح آمادگي عمومي بدن همراه با افزايش قدرت بدني مي‌شود.

اسكن

اندازه اصلي تصوير 315×417 پيكسل است

در برخي افراد جودو باعث به وجود آمدن حس اعتماد به نفس، نظمي دروني و خويشتن‌داري مي‌شود كه همگي آنها مهارت‌هاي لازم در زندگي مي‌باشند. پدر و مادرها اغلب اين ورزش را دوست دارند چرا كه اين ورزش به كودكان آنها انضباط و احترام مي‌آموزد. اين ورزش علاوه بر اينكه باعث حفظ آمادگي و آراستگي هنر آموزش مي‌شود مهارت‌هاي دفاع انفرادي خارق‌العاده‌اي را نيز به همراه دارد.

مسابقات جودو براي كساني كه مايل به مبارزه هستند هر هفته در سطح محلي، منطقه‌اي، كشوري و بين‌المللي برگزار مي‌شود. جودو، ورزشي است كه تغييرات در آن وجود ندارد يعني اينكه تمرينات و مبارزه به اين ورزش در همه نقاط دنيا به يك طريق صورت مي‌گيرد.

جودو اولين هنر رزمي بود كه به دليل شهرت جهاني آن براي اولين‌بار در المپيك توكيو در سال 1964 وارد بازي‌هاي المپيك شد. در حال حاضر در حدود 175 كشور در اين رقابت ورزشي حضور دارند و اين امر باعث شده تا اين ورزش در بازيهاي المپيك تبديل به دومين ورزش جنجال‌برانگيز شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اطلاعات جودو و آدرس elyasjudo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 408
بازدید کل : 31884
تعداد مطالب : 58
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1