شش نگرش برای بـرنـده ها
 
به پایگاه فرهنگی ورزشی و اطلاع رسانی ورزش جودو خوش آمدید
ورزش جلوه گاه اتحاد و همگرایی ملی
 
 
دو شنبه 3 آبان 1392برچسب:, :: 17:39 ::  نويسنده : Mohammadreza and Rahim Yousefi

اول    یقین : مشکلی نیست که آسان نشود.

1.مشکل خود را به بخش های کوچک تر تقسیم کنید.

مشکل را کوچک ودر اندازه ی واقعی در نظر بگیرید،احساسات توأم با ترس و وحشت و بی کفایتی را تخلیه کنید وعاقلانه شروع کنید به فکر کردن. ناله و شکایت نکنید. درواقع به وجود آمدن مشکل یکی از بی نظیر ترین روش های الهی آموزش ویاری شما برای رشد کردن است.

2. باور داشته باشید که می توانید.

وقتی باور داشته باشید می توانید، به کمک خداوند بر تمام مشکلات غلبه می کنید. واژه های «باور داشتن» و«توانستن» برای خلق عملکرد یکپارچه ومنسجم باید باهم باشند.اگر باور داشته باشید می توانید، می توانید.

3.عاقلانه واکنش نشان دهید.

وقتی با مشکلی مواجه می شوید، ممکن است وحشت کنید یا مضطرب شوید. چنین واکنش هایی در مواقع احساسی بروز می کنند و به احتمال قریب به یقین عاقلانه نخواهند بود. اگر ذهن آرام نباشد نمی تواند فکر کند وتنها زمانیکه از آرامش برخوردار باشد، می تواند به تولید عقلانی و مفاهیم مبنی بر واقعیت بپردازد تا به سوی راه حل ها راهنمایی شود.

 

دوم    شجاعت: از هیچ چیزی نمی ترسم.

1.باورهای خود راتقویت کنید.

وقتی کسی قاطعانه در برابر چیزی بایستد، آن چیز دست وپایش را جمع می کند و سرانجام راهش را می کشد و میرود.

2.خودتان باشید.

به خود خاطرنشان کنید که شما فردی خاص هستید. در واقع از شما همین یک نمونه است! این ویژگی باعث می شود کورکورانه از دیگران تقلید نکنید. بکوشید مثل دیگران نباشید.

3.در هر برهه، به زدودن یک ترس بپردازید.

فهرستی کامل و صادقانه از تمام چیزهایی که ازآنها می ترسید تهیه کنید. به دقت آن را مطالعه کنید تا مسلط ترین ترس خود را تعیین کنید، ترسی که شاید هر روز همراه شماست و از همه بیشتر شما را می آزارد. تصمیم بگیرید فقط به همان ترستان هجوم ببرید. به این ترتیب موفق می شوید یکی یکی ترس هایتان را از میان بر دارید.

 

سوم  شور وعشق: زندگی مهیج است.

1.شور و عشق خود را بپرورانید.

شما می توانید در پنج دقیقه ی اول صبح، روز خود را شکل دهید. تمام اخبار خوبی را که می توانید مجسم کنید. سپس برخیزید تا به استقبال روزی مملوء از چیزهای خوب، افراد خوب و فرصت های خوب بروید. در تمام طول روز شور و شوق در وجود شما موج می زند و شب هنگام سرخوش وخشنودید.

2.هر چه بیشتر مشتاق باشید.

هنگامیکه که کسی به راستی مشتاق باشد می توان آن را در برق چشمانش ،در سرزندگی و حس وحال شخصیتش دید. شور وشوق تفاوتی عظیم در میل ورغبت و بشاش بودن بشر ایجاد می کند.

3.به خداوند و مخلوقاتش عشق بورزید.

خداوند مهربان وتمام مخلوقاتش را دوست بدارید؛ از جمله همه ی انسانها وطبیعت را. کسی که دوست می دارد پرشور وشوق است. امروز را با پروراندن مهر ومحبت آغاز کنید.

 

چهارم  آرامش: جای نگرانی نیست.

1.به موهبت های خود توجه کنید.

وقتی موهبت های خود را بشمارید وبه شمردن آنها ادامه دهید، سرانجام نگرانی هایتان این پیغام را می گیرد که بازی تمام شده است و وقت رفتن فرارسیده است.

2.در هر فرد و عملکردی به دنبال بهترین ها باشید.

این تمرین یکی از مهیج ترین تمرینات رشد فردی است. در حرف و عمل، بهترین معنای ضمنی را برای هر فرد وهر موقعیتی در نظر بگیرید. چنین تمرینی به راستی کمک می کند بهترین نتیجه حاصل شود.

3.عادت به نگرانی را از وجود خود بزدایید.

برای متوقف کردن این روند غم بار، اولین گام این است که کم کم وضعیت معنوی ذهنی را جایگزین وضعیت همراه با نگرانی ذهنی بکنید. به این ترتیب در ذهن خود یک نظام فکری جدید برقرار می کنید. مگر مصرانه آن را حفظ کنید افکار فاسدی را که سبب ایجاد« بیماری نگرانی» می شده اند نابود می کنید.

 

پنجم  اطمینان : می توانم پیشرفت کنم.

1.به خود اعتماد کنید.

با دیگران محترمانه برخورد کنید و از ته دل آنان را ارج نهید.با اعضای خانواده عاشقانه برخورد کنید به آنان نگویید تصمیم گرفته اید به شیوه ی جدید عمل کنید. فقط در عمل این کار را بکنید. روحیه ی جدید شما بر همه اثر خواهد گذاشت.

2.واقع بین باشید.

توقع نداشته باشید یکباره تغییر کنید یا تغییرات لازم به سادگی صورت گیرد. شاید یک رنجش دیرینه و حتی غرض ورزی ها، فقط طی فرآیندی تدریجی از میان برود. عامل اصلی این است که یک نفر باید به ایجاد تغییر همت گمارد و این فرآیند را آغاز کند.

3.ایمان به خدا را در خود تقویت کنید.

ایمان به خدا برای راهنمایی گرفتن و هدایت شدن لازم است. اثبات شده است که خانواده های دارای عقاید مذهبی به غلبه کردن بر مشکلاتشان تمایل دارند و موفق می شوند.

 

ششم  امیدواری: آینده از آن من است.

همیشه به خاطر داشته باشید که شما دارای آینده هستید، بدون توجه به سن وسال یا خستگی یا ناخوشی ای که احساس می کنید. در زندگی نگویید :«احساس خوبی ندارم» ،«خسته ام»، «شور وشوق ندارم»، «دارم پیر می شوم»، «هیچ چیز برایم اهمیت ندارد»،«آینده ای ندارم». این تفکر راهی مطمئن برای بی آینده بودن شماست.در عوض بگویید: «خوشحالم»، «شور وشوق دارم»، «با توکل به خدا آینده ای روشن پیش رو دارم». برای ما مقدر شده به این منظور که تاآخرین لحظه ی عمرمان «زندگی» کنیم، به آینده باور داشته باشیم.هر روز به خودتان بگویید: «با توکل به خدا، آینده ای بسیار درخشان تر از هر آینده ی دیگری که تا به حال در ذهنم می گنجیده، پیش رو دارم.»

 

 

 

 

 

شادی و شادمانه زندگی کردن

گفتاری در توانمند سازی انسان و جامعه

 

شادی چیزی است که به انسان آرامش توأم با هیجان میبخشد وهمچون نیرویی بسیار قدرتمند، فرد را به سوی عملکرد و بازدهی هرچه بیشتر و مؤثرتر سوق می دهد.شادی از جمله هیجان های مثبتی است که وجود آن در فرد، گروه، خانواده، جامعه، نشانه ی سلامت فردی-اجتماعی و همچنین رشد وتکامل شخصیت فردی و اجتماعی افراد است. شادمانی به انسان خلق وخوی مثبت، تفکر پویا و بالارونده، و عملکرد وسیع وپردامنه می بخشد.کسب شادی وشادمانه زندگی کردن به معنا ومفهوم رسیدن به نقطه ای خاص یا وضعیتی مشخص شده و از قبل تعریف شده نیست، بلکه شادی یعنی حرکت؛ یعنی تغییر؛ یعنی رفتن به سمتی که به بهبود و خوشبختی می انجامد؛ وهمین رفتن یعنی شادمانی، رفتنی که هیچگاه به پایان وانتها نمی رسد.زیرا چیزی که انتها داشته باشد امید آفرین وشادی بخش نخواهد بود. بنابراین شادی گنجی است که همیشه و همه جا با ماست چنانچه غم واندوه نیز همیشه همراه ماست. مهم این است که اوضاع واحوال را چگونه تدارک ببینیم و خودمان را چگونه آماده سازیم تا هرچه بیشتر از آفتاب تابان شادمانی استفاده کنیم. به بیان ساده، شادی چیزی است که سبب احساس رضایت وخشنودی شود؛ باعث خوشحالی عمیق ودرونی و تلألو و درخشندگی سیما ودیدگان. هرگاه احساس کردید که از موردی راضی و خشنودید، واز روند کلی زندگی خود لذت می برید، پیداست شادی را به سمت خود جذب کرده اید. انسانی شاد است که از سطح رضایت بالاتری برخوردار باشد. به بیان دیگر، هرچه انسان راضی تر باشد و از لحظه لحظه ی زندگی خود لذت ببرد، ومتعهدانه ودگردوستانه به دیگران واطرافیان بنگرد و از صمیم قلب دوستشان بدارد واحساس کند آنان نیز به او علاقمندند، شادی او افزون تر است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اطلاعات جودو و آدرس elyasjudo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 392
بازدید کل : 31868
تعداد مطالب : 58
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1